ישראל אומרת שאין נסיגת כוחות עד שחיזבאללה יתפרק מנשקו

ישראל אומרת שאין נסיגת כוחות עד שחיזבאללה יתפרק מנשקו


רויטרס. דובר ממשלת ישראל, דיוויד מנצ'ר, אמר ביום חמישי (25 ביוני), כי ישראל לא תסיג את חייליה מדרום לבנון, כל עוד חיזבאללה לא יפורק מנשקו.

מנסר אמר כי האינטרס של ישראל הוא להגן על גבולותיה והיא תמשיך להגן עליהם. "זה נכון מאז הפסקת האש של 2024 כשצבא לבנון היה אמור לפרק את חיזבאללה מנשקו. זה לא קרה", הוסיף מנצר.

בכירים ישראלים ולבנונים הכחישו ביום חמישי כי הייתה נסיגה ישראלית כלשהי מדרום לבנון הכבושה, לאחר שבכיר אמריקאי אמר שישראל משכה כמה חיילים בחזרה במחווה של תום לב כלפי ממשלת לבנון.

ישראל ולבנון דנו בהצעה הנתמכת על ידי ארה"ב לכוחות ישראליים למסור חלק מהשטח שכבשו במלחמתם עם חיזבאללה לצבא לבנון, בצעד אפשרי לקראת החזרת השליטה הלבנונית בדרום.

גורם בכיר בצבא לבנון אמר שההתפתחויות בשטח בימים האחרונים "מראות את ההיפך מנסיגה".

ישראל אוכפת את אזור החיץ שלה נגד כל מי שמתקרב, כולל צבא לבנון, אמר הפקיד. צבא ישראל אמר בהצהרה שלא חל שינוי במיקום חייליו באזור.

ישראל הקימה את מה שהיא מתארת ​​כאזור חיץ במרחק של כ-10 ק"מ (6 מייל) לתוך לבנון מהגבול הישראלי. הצבא שלה אילץ את האוכלוסייה הלבנונית המקומית מבתיהם וביצע פשיטות על כפרים, והרס מבנים.

לחץ כאן לצפייה בקישור המקור

SHARE​

כתיבת תגובה

עוד כתבות