ישראל שוקלת להכריז על נסיגות "סמליות" משטח כבוש בדרום לבנון כחלק מהשיחות הקרובות, לפי מקור ישראלי שמכיר את הנושא, מדווח CNN.
הרעיון נדון לקראת שלושה ימים של שיחות בין ישראל ללבנון שאמורות להתקיים בחסות ממשל טראמפ בוושינגטון השבוע, אמר המקור.
הנסיגות יהוו נסיגה של כמה כוחות מאזורים מינוריים מעבר לקו הצהוב, שתווה את גבול השטח שהחזיק הצבא הישראלי לאחר הפסקת אש קודמת באפריל.
המקור אמר ל-CNN כי ישראל שוקלת נסיגה מוגבלת כ"מחווה" לממשלת לבנון, במטרה לתעדף את המסלול הדיפלומטי ולהפריד את לבנון משיחות הפסקת האש בין ארה"ב לאיראן.
שר ההגנה הישראלי, ישראל כץ, הכחיש ביום ראשון כי הצבא הישראלי ייסוג מטירת הבופור, היושבת על רכס שידע מהקרבות האינטנסיבית ביותר בימים האחרונים. כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו נשבעו כי ישראל לא תיסוג ממה שהם מגדירים כאזור ביטחון בדרום לבנון.
הרמטכ"ל של צה"ל רא"ל אייל זמיר ומפקד צבא לבנון, אלוף רודולף חיקל, ביקרו ביום ראשון בנפרד בדרום לבנון.


