רויטרס. מזכ"ל נאט"ו, מארק רוטה, ביקש להרגיע את המתיחות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן ביום רביעי (24 ביוני), תוך שימוש בשילוב של חנופה ודחיפה עדינה כדי לטעון שדוגמאות לחוסר רצון של בעלות ברית לתמוך במלחמת ארה"ב עם איראן היו "מקרים בודדים".
ראש נאט"ו מבקר בוושינגטון כדי לנסות להקל על המתח על מלחמת איראן ואיומי ארה"ב למשוך חיילים באירופה לקראת פסגת מנהיגי נאט"ו מכריעה ביולי באנקרה.
טראמפ, מבקר ותיק של נאט"ו שכינה את הברית "נמר נייר", כעס על חוסר הרצון שלה לתמוך בארה"ב בסכסוך במזרח התיכון או לעזור לפתוח מחדש את מיצר הורמוז לאחר שמתקפה ארה"ב-ישראלית על איראן ב-28 בפברואר שיבשה את נתיב משלוח הנפט העיקרי.
במהלך הפגישה במשרד הסגלגל, רוטה השתמשה בטבלאות קרטון כדי להראות עד כמה מדינות נאט"ו הגדילו את הוצאות הביטחון שלהן מאז נכנס טראמפ לראשונה לתפקיד ב-2017.
הוא גם אמר שאלפי מטוסים צבאיים אמריקאים פעלו מבסיסים באירופה במהלך המלחמה, והצביע על שיתוף הפעולה הזה כסימן לתמיכת בעלות הברית.
טראמפ נראה במידה רבה לא משוכנע, אם כי שיבח את מאמציה של רוטה.
אחד התפקידים העיקריים של רוטה מאז ניצחונו השני של טראמפ בבחירות בנובמבר 2024 היה ניהול העוינות של הנשיא כלפי הברית ומניעת רגעים מתוחים, כולל הדחיפה של טראמפ לרכוש את גרינלנד, מלהגיע למשברים מתמשכים.
המתיחות בין וושינגטון לנאט"ו הסלימה בחודשים האחרונים. לאחר שבעלי ברית נאט"ו סירבו לתמוך בקמפיין של טראמפ לאיראן, אותו החל ללא התייעצות מוקדמת, טראמפ שאל בגלוי אם ארה"ב צריכה לעמוד בהסכם ההגנה ההדדי של נאט"ו ואמר שהוא שוקל לעזוב את הברית.


