רוסתום החלה בהפעלת יחידה 1 של תחנת הכוח הגרעינית אקויו בטורקיה

רוסתום החלה בהפעלת יחידה 1 של תחנת הכוח הגרעינית אקויו בטורקיה


Rosatom החלה בפעילות הפעלה ביחידת הכוח הראשונה של תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu בטורקיה, כך אמר מנכ"ל Rosatom, אלכסיי ליכצ'וב, בפורום הגרעין הבינלאומי לנוער באובנינסק.

"כל ספק היה נוטש את פרויקט עכויו לפני שנתיים. הוא היה מוצא מספר סיבות – חוקיות, מוצדקות, והיה מסביר את עצמו בבית המשפט. כי כך קרה שהפרויקט היה בלתי אפשרי לביצוע מסיבות שונות. התחלנו בפעילות סטארט-אפ ביחידה הראשונה", אמר ליכצ'וב.

Rosatom בונה את ה- NPP הראשון של טורקיה, Akkuyu, במחוז מרסין. ה- NPP יהיה מורכב מארבע יחידות כוח בהספק של 1,200 MW כל אחת. הפעלת יחידת הכוח הראשונה צפויה ב-2026.

יישום הפרויקט התמודד עם מספר בעיות, בפרט, עקב אי אספקת ציוד עבור NPP על ידי סימנס הגרמנית. "נתקלנו במצב שבו, למרות חוזה שנחתם, ספק ממדינה מערבית – סימנס בגרמניה – הפר את התחייבויותיו החוזיות לאספקת מגוון מסוים של ציוד", אמר סגן ראש ממשלת רוסיה אלכסנדר נובאק בסתיו 2024.

לחץ כאן לצפייה בקישור המקור

SHARE​

כתיבת תגובה

עוד כתבות