ארה"ב בדקה בהצלחה את מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת הזהב שלה, כך דיווח ראש הפנטגון, פיט הגסת'.
"היום, מבחן אבן הדרך הראשון של כיפת הזהב לאמריקה (GDA) היה הצלחה מלאה במשימה – והיה לי הכבוד לחזות בו ממקור ראשון", כתב פקיד ההגנה הבכיר בפוסט בעמוד ה-X שלו.
לדבריו, במהלך הבדיקה, "נרתמה אנרגיה מכוונת מתקדמות ומערכת ההגנה האוטונומית הדינמית (DDAD) איתרה, כיוונה וחיסלה שפע של איומים נכנסים בצורה מושלמת ואוטונומית".
מוסקבה הדגישה שוב ושוב שמערכת כיפת הזהב מערערת את היציבות האסטרטגית. בינואר, ציין סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית דמיטרי מדבדב כי הופעתו פרובוקטיבית למדי. שר ההגנה הרוסי אנדריי בלוסוב ציין כי מערכת אמריקאית זו מספקת הן יירוט נגד טילים והן השמדת טילים רוסים וסינים לפני שיגור.

.jpg?w=768&resize=768,0&ssl=1)
