ראש ממשלת בריטניה קייר סטארמר התפטר: BBC

ראש ממשלת בריטניה קייר סטארמר התפטר: BBC


קייר סטארמר התפטר מתפקידו כראש ממשלת בריטניה ומנהיג מפלגת הלייבור, כך דיווח ה-BBC.

בהצהרה מחוץ לרחוב דאונינג 10, ראש הממשלה אמר כי מפלגתו שאלה האם הוא "המקום הטוב ביותר להוביל אותנו לבחירות הכלליות הבאות", והוסיף: "שמעתי את התשובה".

סטארמר תיאר את הפיכתו לראש ממשלה כ"רגע הכי גאה" בחייו.

לדבריו, הוא ירש מפלגת לייבור שהייתה "פושטת רגל פוליטית, כלכלית ומוסרית", שנאמר לו "פעם אחר פעם" "נגמרה".

סטארמר הודיע ​​שהוא כבר שוחח עם המלך ואמר שאם תהיה תחרות לרשת אותו, מנהיג חדש של הלייבור יהיה במקום לפני שהפרלמנט יחזור בספטמבר. ראש הממשלה הוסיף כי יעשה כל שביכולתו על מנת להבטיח מסירה מסודרת של השלטון, וייתן ליורשו את תמיכתו המלאה. לאחר שהפך נרגש לקראת סוף נאומו, אמר סטארמר שכעת הוא יהיה הבעל והאבא הטובים ביותר ל"אשתו הפנטסטית" ול"ילדים היפים".

תחת שיטת הממשל הפרלמנטרית של בריטניה, מי שמוביל את המפלגה שיש לה רוב בפרלמנט הוא ראש הממשלה של המדינה.

למפלגת הלייבור של סטארמר יש כיום רוב גדול.

לפי רויטרס, סטארמר עשוי להוביל העברת כוח מסודרת ליריבה אנדי ברנהאם, ותסלול את הדרך לבריטניה לרכוש את המנהיג השביעי שלה בתוך עשור.

ברנהאם, ראש עיריית מנצ'סטר רבתי, ניצח באופן מכריע בבחירות לפרלמנט בשבוע שעבר כדי להחזיר את המושב בבית הנבחרים, צעד הכרחי עבורו לאתגר את סטארמר על הנהגת מפלגת הלייבור, ואיתה את תפקיד ראש הממשלה. אם הוא לא מעורער, הוא יכול להיות ברחוב דאונינג בתוך שבועות, לפי ה"גרדיאן".

עזיבתו של סטארמר נגרמה בסופו של דבר בעקבות הפסדים כבדים בבחירות המקומיות.

לחץ כאן לצפייה בקישור המקור

SHARE​

כתיבת תגובה

עוד כתבות