ממשלת ארה"ב פגעה ביום שלישי בחברות קובניות בסנקציות חדשות שלפי אנליסטים צפויות להפחיד משקיעים זרים ולהעמיק משבר כלכלי חמור, כך מדווחת AP.
שר החוץ האמריקני, מרקו רוביו, אמר כי הסנקציות מכוונות לחמש ישויות קובניות, כולל שלוש הקשורות ל-Grupo de Administración Empresarial SA, קונגלומרט עסקי המופעל על ידי הכוחות המזוינים המהפכניים של קובה. ידועה ביותר בשם GAESA, היא מאמינה שהיא מחזיקה בכמעט 40% מהתוצר המקומי הגולמי של קובה. נכון לתחילת 2024, היא החזיקה ברזרבות נזילות של 14.5 מיליארד דולר.
"המצב בקובה מתדרדר כאשר המשטר הקומוניסטי המושחת, האכזרי והאנטי-אמריקאי של האי ממשיך לתעדף את השליטה המוחלטת שלו על החופש, ההזדמנות והרווחה הבסיסית של העם הקובני", כתב רוביו ב-X.
רוביו, בנם של המהגרים הקובנים, האשים את "אליטות המשטר" בשימוש ב-GAESA כדי "לגנוב את המשאבים המועטים של האי, להסיט אותם לדיכוי, חתרנות אנטי-אמריקאית וריגול במקום בתי ספר, תחנות כוח וצרכים בסיסיים לעם הקובני".
ברונו רודריגז, שר החוץ של קובה, דחה את הסנקציות, וכינה את רוביו "לא ישר ומנוכל".
"קובה הוכיחה את עצמה חזקה יותר, מסוגלת ויעילה יותר ממה שהוא צפה לנוכח התוקפנות חסרת הרחמים והענישה הקולקטיבית שהוטלו על אנשיה ותנאי החיים שלהם", כתב ב-X. "מה שהפרט הזה מקדם מהכוח הגדול בעולם הוא פשע".
כל מי שמספק שירותים לישויות הקובניות הממוקדות מסתכן בסנקציות ובניתוק מהמערכת הפיננסית בארה"ב.
"על ידי קביעת ישויות ספציפיות, הם מבהירים למשקיעים זרים: 'אם העסק שלך בקובה נוגע באף אחד מהאנשים האלה, אתה מסתכן בהחרמה'", אמר מייקל בוסטמנטה, פרופסור ויו"ר ללימודי קובה וקובה-אמריקאים באוניברסיטת מיאמי.
"עבור רוב החברות הללו, זה גשר רחוק מדי", אמר על השפעת הסנקציות החדשות.


.jpg?w=768&resize=768,0&ssl=1)