טילי פלמינגו מתוצרת אוקראינה פגעו הלילה במפעל המייצר מערכות ארטילריה ורכיבים למערכות שיגור טילים באזור וולגוגרד ברוסיה, אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי בשבת, מדווחת רויטרס.
השביתות גרמו לשריפה בשטח של מפעל טיטאן-ברריקדי, הוא אמר באפליקציית טלגרם.
שירות הביטחון של אוקראינה SBU אמר גם שהמל"טים שלו תקפו את תחנת שאיבת הנפט "וטורבו" באזור ולדימיר ברוסיה בפעם השנייה החודש.
התחנה היא מרכז לוגיסטי מרכזי המשמש למשלוח מוצרי נפט לצרכנים מקומיים רוסיים וגם ליצוא, אמר ה-SBU בטלגרם.
"טווח הסנקציות ארוכות הטווח של אוקראינה ממשיך להתרחב", אמר זלנסקי בהתייחסו לתקיפות של קייב בעומק השטח הרוסי.
"דווקא הלחץ שלנו, יום אחרי יום, מניח את הבסיס לשלום מכובד בסופו של דבר".
אוקראינה הגבירה בחודשים האחרונים את התקפות המל"טים לטווחים בינוניים וארוכים על מתקני הנפט הרוסיים וייצור נשק בתגובה לתקיפות ההרסניות של רוסיה על הבירה קייב וערים אחרות.
עם המלחמה זו השנה החמישית, הלחימה משתוללת לאורך יותר מ-1,200 ק"מ של קו החזית, ורוסיה משגרת מאות רחפנים בהתקפות כמעט ליליות על ערים ותשתיות אוקראינה.
חברת האנרגיה של אוקראינה, Naftogaz, אמרה כי מתקני הייצור שלה באזורי פולטבה וחארקוב בצפון מזרח נפגעו בעקבות התקפות טילים ומזל"טים רוסיים ביומיים האחרונים.
זלנסקי אמר שרוסיה שיגרה כמעט 1,400 מל"טים ו-19 טילים במהלך ההתקפות בשבוע שעבר על 15 אזורים באוקראינה, והוסיף כי אספקת הגנה אווירית ושיתוף פעולה של מל"טים עם בעלות ברית נותרו בראש סדר העדיפויות של קייב.


