דונלד טראמפ איים להטיל מכס יבוא של 100% על כל מדינה אירופית שתטיל מס על שירותים דיגיטליים מחברות אמריקאיות, כך מדווח ה"גרדיאן".
בכתבה על Truth Social ביום שישי, אמר נשיא ארה"ב כי "מדינות רבות באירופה" דנו בהטלת מס שירותים דיגיטליים על חברות אמריקאיות וכי "חלק מהמדינות הללו קרובות לעשות זאת בפועל".
"בבקשה תן להצהרה הזו לייצג שכל מדינה שתטיל מס כזה תקבל מיד מכס של 100% על כל סחורה שנשלחת לארצות הברית של אמריקה", המשיך טראמפ.
הוא הוסיף כי המכס יוטל באופן מיידי ויחליף כל עסקאות סחר קודמות אחרות שהיו קיימות עם המדינה.
האיום עלול לעורר סאגה נוספת במלחמת הסחר העולמית של טראמפ, שבה הטיל מכסים דרסטיים על מדינות וגושים כלכליים בבת אחת. אם טראמפ ימלא אחר אזהרתו, זה עלול לעורר מלחמת סחר גדולה יותר בין ארה"ב לאיחוד האירופי אם הגוש הכלכלי בן 27 המדינות ירגיש נאלץ להגיב על העלאת המכסים.
צרפת, ספרד ואיטליה מטילות מס שירותים דיגיטליים של 3% על חברות גדולות שעובדות במדינות שלהן, בעוד כמה מדינות אחרות באיחוד האירופי יישמו או הציעו מדיניות דומה.
בבריטניה יש מס שירותים דיגיטליים של 2% החל על פלטפורמות מדיה חברתית, מנועי חיפוש גדולים ומקומות שוק מקוונים שיש להם הכנסות גלובליות משירותים דיגיטליים העולים על 500 מיליון ליש"ט, הכנסות כוללות בבריטניה של למעלה מ-25 מיליון ליש"ט ו"מפיקים ערך" ממשתמשים בבריטניה.
מס השירותים הדיגיטליים חל על חברות טכנולוגיה אמריקאיות כמו אפל, גוגל ואמזון, וגייס יותר מ-800 מיליון ליש"ט בשנים 2024-2025, לפי משרד האוצר הבריטי.
דובר האיחוד האירופי אמר שהגוש הכלכלי שומר לעצמו את הזכות להגן על עצמו מפני מכסים כאלה.
"צעדים חד-צדדיים המכוונים למדיניות לגיטימית כזו אינם מוצדקים. אם יינקטו, האיחוד האירופי יגיב במהירות ובנחישות כדי להגן על זכויותיו והאוטונומיה הרגולטורית שלו", אמר אולוף גיל, דובר הנציבות האירופית.
גיל אמר כי מסים על שירותים דיגיטליים אינם מכוונים לחברות ממדינות מסוימות, וכי הם חלים על "כל החברות הגדולות, ללא קשר למקורן".


