נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בירכה ביום שבת על ההסכם בין ישראל ללבנון, תיארה אותו כ"צעד קריטי הרחק מהסלמה" ואישרה מחדש את תמיכת האיחוד האירופי במאמצים להשיג יציבות אזורית מתמשכת.
"אני מברך על ההסכם בין ישראל ללבנון", אמר פון דר ליין בחברת המדיה החברתית האמריקאית X.
"זהו צעד קריטי הרחק מהסלמה. כי לא יכול להיות שלום במזרח התיכון עם לבנון בלהבות", הוסיפה והודתה לארה"ב על מאמצי התיווך שלה.
פון דר ליין אמר כי סדר העדיפויות הבא צריך להיות "פירוק הנשק של קבוצות לא מדינתיות" ושמירה על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של לבנון.
"האיחוד האירופי מוכן לתמוך בדרך זו ליציבות אזורית מתמשכת", אמרה.
היא גם ציינה כי הגוש גייס 100 מיליון אירו (כ-113 מיליון דולר) בסיוע הומניטרי לעקורים.
ההסכם הגיע בתום הסבב החמישי של המשא ומתן בחסות ארה"ב בין לבנון לישראל בוושינגטון ביום שישי, תוך התמקדות בנסיגת הכוחות הישראליים משטח לבנון ובהסדרים לפריסת צבא לבנון באזורים שנכבשו על ידי הצבא הישראלי.
מאז ה-2 במרץ, ישראל מנהלת מתקפה נגד לבנון שהרגה למעלה מ-4,000 בני אדם, פצעה יותר מ-12,000 אחרים ועקירה מעל מיליון בני אדם, לפי הרשויות בלבנון.


