גל החום הלוהט את מערב אירופה הוא החמור והנפוץ ביותר אי פעם והוא אפשרי רק בגלל משבר האקלים המונע על ידי שריפת דלק מאובנים, אמרו מדענים, הגרדיאן דוחות.
כמעט מחצית מ-850 הערים הגדולות באירופה סובלות גם ממתח החום החמור ביותר אי פעם, שילוב של טמפרטורה ולחות, הם גילו. תנאים חמוצים יותר פירושם שהזעה פחות יעילה בקירור הגוף, מה שהופך את גלי החום למסוכנים אפילו יותר.
הניתוח מגיע כאשר בריטניה רשמה את הטמפרטורה החמה ביותר אי פעם ביוני ביום חמישי, 36.7C (98.06F) בסומרסט, וחלק גדול ממערב אירופה רשמה עלייה חדה במצבי חירום רפואיים, כולל כמה מקרי מוות.
בקיץ 2022, יותר מ-60,000 אנשים מתו בגלל החום באירופה. הניתוח הסטטיסטי הדרוש כדי להעריך את ההשפעה של גל החום הנוכחי ייקח זמן להשלים. אף על פי כן, גל החום בוודאי יגבה מחיר כבד והוא גם משבש את החיים והפרנסה, עם בתי ספר סגורים, בתי חולים נאבקים ונסיעות רכבת ואוויר בוטלו ברחבי היבשת.
הניתוח החדש של מדענים מקונסורציום World Weather Attribution (WWA) מראה באיזו מהירות החום הקיצוני מחמיר ככל שזיהום הפחמן ממשיך להיערם באטמוספרה. לאחרונה כמו 2003, גל חום כמו הנוכחי באירופה היה קריר יותר ב-2C בגלל הרמה הנמוכה יותר של החימום העולמי באותה תקופה. בשנת 1976, עוד שנה מפורסמת של גלי חום, היה קריר ב-3.5 מעלות צלזיוס.
טמפרטורות הלילה החוממות הפוגעות כיום בשינה של אנשים הן בסבירות גבוהה פי 100 כיום מאשר בשנת 2003. המדענים הזהירו שללא פעולות אקלימיות דחופה, תנאי החום העתידיים יהיו קיצוניים עוד יותר והקיץ הנוכחי עשוי להיראות קריר יחסית בדיעבד.


